måndag 24 februari 2014

Den senaste tiden...

Har jag spenderat på gäddjakt. Det har bara blivit två pass och jag har fått inkassera nollor i protokollet. Har även gett mig ut på lite udda fiske. Jag har försökt att hitta några trevliga platser runt om Skånes västkust som hyser stor rötsimpa. Men har gått bet även där.

Det enda som har kommit ut av mitt fiske är några foton som jag bränt av i tristessen av utebliven fisk.

En positiv nyhet är att jag ska få testa lite olika produkter från Anders Lundmarks trevliga webshop Karpfiskebutiken; http://karpfiskebutiken.se/ . De har bland annat mäsk till mycket bra priser samt olika former av boilies. Pitbull baits boilies har jag luktat och klämt på och jag tror att jag kommer att ha stor nytta av dem vid brax-, sutar- och karpfisket i år. Kommer även att använda dem i min färnajakt.




Dessa beten som ovanstående länk hänvisar till tror jag mycket på vid sutarfiske men även till Röglebraxarna (Bank bug).

Kolla  in priserna på mäsket de saluför! 3 kilo för 49 :-, kan vara ett av de bästa pris jag sett;




Jag avslutar detta lilla inlägg med några bilder av en vårlik å i Skåne, samt ett bevis på naturens krafter i from av ett lite böjt träd :)

Stormarna har gått åt en mängd träd ute i naturen. Detta var bara ett exempel av många.

Betesfisken ut för att locka till sig sin baneman.

Det gäller att sitta bekvämt när man ska nöta gädda :)

Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar