söndag 8 juni 2014

Kortpassen forsätter - karpmete

Hej!

Fortsätter mina kortpass i vår klubbdamm. Karparna verkar ha blivit lite mer skygga nu när fisketrycket har ökat, vilket är både positivt och negativt. Det positiva är att om det kommer tjuvfiskare till dammen så är sannolikheten att de fångar några av våra individer mindre och det är ju bra. Det tråkiga är att man inte har riktigt samma aktionfiske på kortpassen som innan. Men att fånga två-tre karpar på någon timme är ju fortfarande jädrigt roligt.




Senast jag var ute fick jag skrapat ihop tre karpar och två sutare i håven samt en tappad karp. Två av karparna var riktigt små. Den största var en hyfsat välsvarvad individ på 6050 gram. Samtliga fiskar fångades på mina egenhändigt bakade boilies, Nutrabaits trigga mix. Dessa var boostade med Brännis Plommon monsterkrabba dip. En dip som med dess sötstinkande doft verkligen attraherar karparna.

Jag har även varit ute och kollat efter multe och kan nöjt konstatera att de är samlade nu. Så snart börjar den jakten också!

Karpen som var störst detta pass, 6050 gram.


Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar