söndag 10 juni 2012

Braxen i dagarna tre i Rögle

Jaha, då var det dags för mitt årliga brallefiske. Jag brukar lägga enstaka pass vart år för att se om man kan lura upp någon kulig firre.

I år fiskade jag i Rögle damm 5. Värdret var verkligen inget att hurra för men jag var ledig och fick ta tillfället i akt.

Jag började mitt fiske och ganska omgående hade jag mitt första run. Den fisken missades men jag kände att det var lovande inför vad komma skall.

Min taktik var att fiska med Enterprise´s fakemajs i olika smaker, samt att mäska sparsamt med en liten stickmix.

Eftermiddagen förflöt, men under tidig kväll så rasslade det till i en spöt igen. Nu var det ett fint run. Jag lyfte spöt och krokade, fast fisk. In kommer en snäll men fet braxenhona. Hon vägdes in på 6640 gram och hon blev därmed mitt nya PB.



Fisket i dammarna resulterade i ytterligare två braxar. Båda hanar av mindre kaliber.

Hell ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar