tisdag 19 juni 2012


Tre nätters fiske i Stubbetorp

Jag och Marcus åkte till Stubbetorp på fredagen för att under kvällen möta upp Christer för lite karpfiske under helgen.

Vi kom upp vid tretiden på eftermiddagen och satte upp våra bivvies och riggade alla grejor. Vi lade ut våra beten och ganska omgående så kom det upp fisk. Det började med några småfiskar.  Kvälle förlöpte och det blev Christer som fick äran att fånga de fina fiskarna. Han lyckades att drilla in tre stycken karpar över 11 kilo det första dygnet, medan jag och Macke fick ”nöja” oss med karpar mellan 4-7 kilo.

På lördagen kände jag att det började krypa i benen och jag bestämde mig för att ge mig runt sjön på lite stalkingäventyr. Jag fångade fyra fiskar med hundmat på ytan. De två största vägde 7,8 respektive 9,7 kilo och dessa gav sjukt roliga fajter.






Jag med en fisk fångad på ytan, 9,7 kilo.
Fisket fortlöpte sedermera på samma sätt med fisk i små- och mellanstorlek som kom upp på våra bottenmeten. Under söndagen kom jag och Marcus fram till att vi skulle stanna en extra dag. Detta visade sig vara ett bra drag. Under tidig morgon på måndagen så fick jag ett run på mitt spö som jag fiskade någon meter ut. Jag krokade och möttes av en bra tyngd. Fisken gjorde inga spektakulära rusningar, utan stökade runt på botten och ställde sig och tjurade. Efter en segdragen envig så dök fisken upp och Macke kunde relativt snabbt håva den. Efter vägning så kunde vi konstatera att det var ett nytt PB för mig, 11320 gram.








Vi sammanfattade helgen med att vi fånga runt 30 karpar, varav fyra var över 11 kilo en hel del mellan 7-9 kilo, ett sjukt fiske. De beten som fungerade bäst för mig var Nutra baits Trigga boilies och Enterprise Tackles plastmajs i smaken Monster Crab eller egenhändigt dippade i  Nutra baits Pineapple dipp med deras N´butric tillsats.

Snart drar vi på karpäventyr i Stubbe igen och då vill jag ha en tolvaJ

Hell Ya!

2 kommentarer:

  1. Det verkar sjukt bra i Stubbetorp! Jag har själv pb på "bara" 11.2 och hade gärna ökat det lite ;)

    Jag har fattat att detta är ett klubbvatten åt Team Gipro men måste man vara medlem för att fiska där eller känna ngn?

    Fortsatt skitfiske!

    Mvh//Pär

    SvaraRadera
  2. Hallå! Det där med Team Gipro vet jag inget om. Det är ett syndikatvatten. Tillvägagångsättet för att bli medlem har varit lite mun till mun så att säga. Jag kom med genom en polare.

    Ett gött vatten är det!

    SvaraRadera