måndag 7 april 2014

Abborrmete igen..

Idag var det ett kortpass på morgonen efter abborre som gällde. Kom fram till platsen men vädret kändes inte hett. Dimmigt och regnskurar, inte borreväder om man säger så.

Men jag var ändock försiktigt optimistisk.  Riggade snabbt mina spön och lade ut mina bottenmetade mörtar. Inte mycket aktivitet, något enstaka stirr på mörtarna. Dryga timmen innan jag skulle avsluta fisket för viktigare sysslor,  som om det finns, så kom första hugget.  En bra fisk, men jag märker snabbt att det inte är en abborre. En öring är det som fattat tycke för betet,  jag tappade den dock precis innan håven. Skitsamma det är inte dem jag är ute efter. Lägger ut igen. Hugg direkt.  En till öring. En segdragen fight utspelar sig och jag blir stressad så jag tycker att den tar värdefull abborrtid i anspråk.  Lyckas efter lite om och men hålla den. En fisk i trekilosklassen, en trevlig öring längs kusten men inte i mitt borrefiske. Den blir även turens enda fisk,  men jag ska snart ut igen.

Kom igen nu fiskegudar, välsigna mig med en välskapt borre på låt säga 1700 gram och jag är nöjd. Tron är stark och jag ska ha en regga på borren snart ;)

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar