söndag 6 april 2014

Abborrfiske

Tjena, tjena!

Efter gäddjakten och leken som gäddorna är i eller snart kommer att vara i så har jag börjat fokusera på abborrarna istället.

Har varit ute på tre riktiga pass och jag kommer att köra hårt ett tag framöver nu. Mitt fiske har bedrivits i åar runt i Skåne. Det har inte varit några aktionfyllda pass direkt utan de har snarare varit ganska sega. Två fiskar har kommit upp, men ingen av dem har räckt till regg. Nu senast fick jag en firre som var uppe på dryga 1500 gram. Egentligen har jag inte mycket att tillägga mer än att jag kommer att fortsätta min satsning med förhoppning om resultat, det vill säga en fisk över 1,6. Har varit nära ett par gånger nu och det kommer väl i sinom tid.

Får väl fresta med en bild på den senaste borren jag fick. Den skulle haft lite mer buk så hade den nog kunnat pressa vågen över strecket :)



Framöver kommer det även bli en tur till Dalälven, Testebo- och Gavleån för att se om det finns några fina vimmor som behagar nappa samt ett försök på den lilla lustiga fisken faren. Men innan dess hoppas jag kunna avverka några lyckade pass efter borre så att jag knäcker reggan!

Hej då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar